Signify wprowadza na rynek profesjonalne oprawy oświetleniowe LED wytwarzane za pomocą drukarek 3D. Firma dopracowała tę niezwykle elastyczną, ekologiczną formę produkcji z wykorzystaniem materiału poliwęglanowego, umożliwiającą projektowanie opraw na zamówienie albo precyzyjne dostosowywanie ich do potrzeb klientów oraz poddawanie ich pełnemu recyklingowi po wycofaniu z eksploatacji, zgodnie z założeniami gospodarki o obiegu zamkniętym.
Typowa oprawa wydrukowana w 3D (nie licząc elementów elektronicznych i optycznych) ma ślad węglowy mniejszy o 47 proc. od konwencjonalnie wytwarzanej oprawy metalowej. Niemal każdy komponent można wykorzystać ponownie lub poddać recyklingowi, co wspiera koncepcję gospodarki o obiegu zamkniętym.
– Jesteśmy pierwszym producentem oświetlenia, który produkuje oprawy w technologii druku 3D na skalę przemysłową, co umacnia naszą pozycję rynkowego pioniera i ekologicznego innowatora. – powiedziała Olivia Qiu, główny dyrektor ds. innowacji w Signify.
Firma Signify ma już zakład druku 3D w Maarheeze w Holandii. Ma się w nim znaleźć nawet 500 drukarek 3D umożliwiających wytwarzanie opraw o wysokości i szerokości do 60 cm. W styczniu 2020 r. zostanie uruchomiony nowy zakład druku 3D Signify w Burlington w stanie Massachusetts, który będzie obsługiwał zarówno rynek profesjonalny, jak i konsumencki. Niedługo później zostaną otwarte kolejne zakłady w Noidzie w Indiach i Dżakarcie w Indonezji. Wszystkie te zakłady będą integrować lampy LED z oprawami oświetleniowymi.
Odbiorcami opraw wykonanych w technologii 3D są między innymi: detalista odzieżowy Marks and Spencer (M&S), który do końca 2020 r. zakończy pierwszą fazę wdrażania w swoich brytyjskich sklepach tysięcy opraw oświetleniowych wytwarzanych za pomocą drukarek 3D oraz Albert Heijn, SAS, Total i Praxis.
Firma Signify zapowiedziała również wdrożenie w Europie pierwszej internetowej usługi, która pozwala konsumentom projektować ozdobne oprawy oświetleniowe. W ofercie znajduje się m.in. lampa stołowa Philips LED wykonana z 24 płyt CD, którą klienci mogą dostosować do własnych potrzeb.