W dniu 16 maja Philips Lighting zmienił swoją nazwę na Sygnify.
–Wybór nowej nazwy spółki wynika z faktu, że światło staje się inteligentnym środkiem przekazu, który łączy ludzi i nadaje nowe znaczenie. Jest to jasne odzwierciedlenie naszej strategicznej wizji i celu, którym jest uwolnienie niezwykłego potencjału światła, aby uczynić życie jaśniejszym a świat lepszym. – powiedział Eric Rondolat, CEO, Signify
Na podstawie obowiązującej umowy licencyjnej z Royal Philips, spółka Signify w dalszym ciągu będzie korzystała z marki Philips – marki cieszącej się największym zaufaniem na globalnym rynku oświetleniowym. Firma planuje wprowadzenie nowej nazwy we wszystkich krajach, w których prowadzi swoją działalność z początkiem 2019 r.
Sygnify (założona jako Philips w Holandii) jest liderem branży oświetleniowej w dziedzinie innowacji zarówno dla rynku profesjonalnego jak i konsumenckiego od ponad 127 lat. W 2016 roku wydzielona część spółki Philips stała się odrębnym podmiotem prawnym notowanym na giełdzie papierów wartościowych Euronext w Amsterdamie. Spółka znalazła się w indeksie AEX w marcu 2018 r.
Signify prowadzi działalność w ponad 70 krajach i zatrudnia 32 000 ludzi z całego świata. W 2017 roku spółka osiągnęła obroty rzędu 7 miliardów euro i zainwestowała 354 miliony euro w badania i rozwój.
– Kierujemy się zasadą, że światło ma ogromne znaczenie, a łącząc je z siecią, oprogramowaniem, czujnikami i platformami IoT, otwieramy drzwi do bardziej inteligentnego, zdigitalizowanego świata – dodał Eric Rondolat.
Marki należące do Sygnify: