Signify, dawniej Philips, od ponad 125 lat wprowadza na rynek innowacje w zakresie oświetlenia, które mają wpływ na oblicze branży. Firma cały czas rozwija swoje technologie, oferując rozwiązania umożliwiające korzystanie z najwyższej jakości światła.
W dniach 14–15 maja na zaproszenie Signify przedstawiciele prasy mieli okazję zapoznać się z bliska z systemami oświetleniowymi z oferty firmy oraz przyjrzeć się, jak wyglądają prace nad tworzeniem innowacyjnych rozwiązań.
Wizyta w Lighting Application Center
Lighting Application Center zlokalizowane jest na kampusie High Tech w Eindhoven. Można tu zapoznać się z szerokim portfolio profesjonalnych i konsumenckich marek Signify. Najnowocześniejsze produkty są prezentowane w replikach rzeczywistych środowisk, takich jak: biura, przemysł oraz branża retail.

Lighting Application Center. Przykład oświetlenia z właściwym wskaźnikiem oddawania barw .

Lighting Application Center. Oświetlenie biurowe zgodne z zasadami HCL (ang. Human Centric Lighting)
Spotkanie zwiedzających z niezwykłym potencjałem światła jest bardzo inspirujące i często procentuje jedynymi w swoim rodzaju projektami oświetleniowymi. Zdobyta wiedza na temat tego, w jaki sposób rozwiązania Signify mogą poprawić samopoczucie i wydajność użytkowników, podnosić komfort użytkowania oraz wspierać zrównoważony rozwój, jest nieoceniona.
Zaskakujące efekty druku 3D
Signify myCreation to innowacyjne rozwiązanie zmieniające sposób, w jaki marki i klienci na całym świecie mogą projektować i wykorzystywać oświetlenie. Niestandardowe, drukowane w technologii 3D rozwiązania oświetleniowe są unikalne wizualnie, a indywidualnie dostosowane rozwiązania sprawdzą się w specjalnych projektach, gdzie standardowa oferta rynkowa może nie spełniać wszystkich wymagań.

Oprawa oświetleniowa wykonana w technologii 3D printing
Jednak, jak zaznaczył podczas spotkania z prasą Bart Maeyens, Head of 3D Printing w Signify: – Przy tworzeniu rozwiązań oświetleniowych wykorzystujących technologię druku 3D zawsze najważniejsze są jakość i bezpieczeństwo systemu oświetleniowego.
Warto zauważyć, że czas powstawania opraw w druku 3D znacząco się skrócił na przestrzeni ostatnich lat, co ma olbrzymi wpływ na termin realizacji zleceń. Dodatkowo Signify posiada 900 jednostek druku 3D na całym świecie w strategicznie zlokalizowanych fabrykach: w Turnhout (Belgia), Tamási (Węgry), Littlestown (Pensylwania, USA) i Sydney (Australia). Lokalna produkcja skraca czas dostawy, zapewnia szybszy dostęp dla klientów, wspiera lokalne gospodarki oraz minimalizuje negatywny wpływ transportu na środowisko.
Nie bez znaczenia pozostaje to, że jednym z fundamentalnych założeń myCreation jest głębokie zaangażowanie w zasady gospodarki o obiegu zamkniętym, ponieważ co najmniej 65% materiałów użytych do druku pochodzi z recyklingu i bioobiegu.
Sportowe emocje w świetle innowacji Signify
Stadion Philips w Eindhoven to trzeci co do wielkości stadion piłkarski w Niderlandach, mogący pomieścić ponad 35 000 widzów. Od 1913 r. jest on siedzibą klubu piłkarskiego PSV Eindhoven. Dzięki wieloletniej współpracy z Philips Lighting, a obecnie Signify, oraz bliskości kampusu High Tech Signify w Eindhoven, stadion od dziesięcioleci stanowi wizytówkę nowoczesnych systemów oświetleniowych, debiutując kilkoma ważnymi innowacjami w oświetleniu LED. Uczestnicy wydarzenia prasowego mieli okazję obejrzeć pełen emocji mecz PSV odbywający się na Philips Stadion w dniu 14 maja br.

Philips Stadion w Eindhoven
Ponad 250 zainstalowanych reflektorów Philips ArenaVision zapewnia tu wysoką jakość białego światła, idealnego do transmisji telewizyjnych, a system cyfrowego sterowania pozwala na płynne przełączanie między różnymi poziomami oświetlenia, co umożliwia podkreślanie kluczowych momentów meczu.
Najnowsza modyfikacja pojawiła się w 2024 r., kiedy Stadion Philips jako pierwszy stadion piłkarski zastosował innowacyjny system oświetlenia wspierający wzrost trawy. System ten łączy specjalistyczne oświetlenie Philips GreenPower LED z lampami na podczerwień. To zaawansowane rozwiązanie poprawia kondycję murawy i jednocześnie przynosi oszczędność energii na poziomie 50% w porównaniu z wcześniejszym systemem oświetlenia HPS.
Innowacyjne oświetlenie od Signify zastosowano również wewnątrz stadionu, precyzyjnie dopasowując je do funkcji poszczególnych przestrzeni.
Zjawiskowy EDGE Amsterdam West. Przykład modernizacji zgodnie z celami zrównoważonego rozwoju
Możliwość zwiedzenia budynku biurowego EDGE Amsterdam West było doskonałą okazją do zapoznania się z efektami modernizacji budynku pierwotnie wzniesionego w latach 70. XX wieku, który przeszedł gruntowną transformację, stając się pionierem zrównoważonego budownictwa, zdrowego i przyjaznego środowiska pracy w Niderlandach (foto główne). Rewitalizacja, zakończona w 2022 roku, objęła modernizację około 60 000 m² powierzchni.
Intencją Edge , właściciela budynku, było nie tylko spełnienie wymagań zrównoważonego rozwoju i redukcja kosztów, ale także stworzenie wyjątkowego miejsca pracy, które promuje zdrowie, dobre samopoczucie i zwiększa produktywność użytkowników.

Sala konferencyjna w budynku EDGE Amsterdam West z zastosowaniem nowoczesnej oprawy sufitowej Signify naśladujące światło dzienne
Edge i Signify wdrożyły zaawansowane rozwiązania, w tym zrównoważoną technologię IoT oraz zintegrowany system Interact. Zastosowano także dodatkowe innowacje, takie jak oprawy oświetleniowe drukowane w 3D (Signify myCreation), oprawy Philips UV-C do dezynfekcji powietrza, oświetlenie NatureConnect naśladujące naturalne światło oraz technologię bezprzewodowej łączności Trulifi, która wykorzystuje fale świetlne do przesyłania danych z dużą prędkością.
Według Harshavardhan Chitale CEO, Professional Business and Member of the Board of Management, zastosowanie rozwiązań Signify pomimo dość wysokich kosztów inwestycji, gwarantuje szybki jej zwrot, ze względu na oszczędności kosztów energii jakie gwarantuje.
W 2024 roku EDGE Amsterdam West otrzymał certyfikat WELL-Platinum, potwierdzający jego pozytywny wpływ na zdrowie i komfort użytkowników.
Program wydarzenia prasowego zorganizowanego przez Signify pozwolił na zapoznanie się z najnowszymi rozwiązaniami oświetleniowymi, ale tez na wartościowe spotkania z ludźmi stojącymi na sukcesami firmy.