Philips Lighting ogłosił podczas nowojorskiego tygodnia na rzecz klimatu (NYC Climate Week) początek nowego, pięcioletniego programu zrównoważonego rozwoju „Jaśniejsze życie, lepszy świat”. Philips Lighting po raz pierwszy sam ustanawia sobie zrównoważone cele, kontynuując długą tradycję marki Philips, która swoimi programami zrównoważonego rozwoju i programami EcoVision wytyczyła nowe normy.
„Jaśniejsze życie, lepszy świat” powstał z ambicji Philips Lighting do ulepszania życia za pomocą dobrej jakości światła. Światła, które poprawia ludziom nastrój, zwiększa bezpieczeństwo i produktywność. Firma przyspiesza przejście na energooszczędne światła LED oraz na połączone systemy oświetleniowe po to, żeby pomoc klientom tworzyć lepsze jutro – poprzez zmniejszenie zużycia energii o nawet 80%.
Ważne zobowiązania do zrealizowania do 2020 to między innymi: I. Zrównoważony przychód: 80% obrotu ze sprzedaży produktów, systemów i usług mających pozytywny wpływ na środowisko i społeczeństwo, II. Zrównoważone działania: 100% działalności ma mieć zerowy bilans emisji związków węgla, polegać będziemy w 100% na energii z zasobów odnawialnych.
– Naszą ambicją jest stworzenie wzoru zrównoważonego, połączonego oświetlenia i żeby wywiązać się z tego zobowiązania wystartowaliśmy z programem „Jaśniejsze życie, lepszy świat”. Do roku 2020 mamy jasno określone cele. Są to na przykład poprawa wydajności energetycznej, zmniejszanie produkcji odpadów poprzez system oświetleniowy o obiegu zamkniętym oraz dostarczanie światła do obszarów nie objętych siecią elektryczną. Jesteśmy przekonani, że możemy stanąć do walki ze zmianami klimatycznymi i możemy zmniejszyć światowe zapotrzebowanie na energię poprzez nasz plan sprzedaży ponad dwóch miliardów źródeł światła LED do 2020. Dla nas, zrównoważony rozwój to podwójna wygrana: to napęd wzrostu gospodarczego i sposób na ochronę naszej planety – powiedział Eric Rondolat, CEO Philips Lighting, przemawiając podczas NYC Climate Week.
W 2015 roku Philips został uznany za światowego lidera działań korporacyjnych w sprawie zmiany klimatu i trzeci rok z rzędu otrzymał najwyższą ocenę w ankiecie CDP Climate Change. Cel, jaki do 2020 roku wyznaczył sobie Philips Lighting, może przez najbliższe 4 lata oszczędzić równowartość energii, jaką w tym czasie wyprodukowałoby 60 średniej wielkości elektrowni węglowych, oraz emisje porównywalne do 24 milionów samochodów.