Wzrost marży operacyjnej w działach LED

25 lipca 2017
Wzrost marży operacyjnej w działach LED

 W drugim kwartale br. Philips Lighting odnotwał sprzedaż w wysokości 1,7 miliarda euro i zysk z działalności operacyjnej na poziomie 10,2%.

Cieszę się, że odnotowaliśmy znaczny wzrost marży operacyjnej w działach LED, Professional oraz Home, a dział lamp utrzymał swój wysoki poziom rentowności. W pierwszej połowie roku odnotowaliśmy wzrost, co wpłynęło na zwiększenie rentowności naszego przedsiębiorstwa. Jest to dowodem na udane wdrożenie naszej strategii i umacnia nas to w przekonaniu, że jesteśmy na właściwej drodze do realizacji planu na rok 2017 – powiedział Eric Rondolat, CEO.

Najważniejsze informacje z drugiego kwartału 2017 r.

  • Sprzedaż na poziomie 1,699 miliona euro, ze spadkiem sprzedaży porównywalnej o 1,8%
  • Sprzedaż produktów LED wzrosła o 14% i stanowi teraz 63% całości sprzedaży (Q2 2016: 53%)
  • Zysk EBITA wyniósł 174 miliony euro (Q2 2016: 161 milionów euro) 
  • Marża EBITA na poziomie 10,2% (Q2 2016: 9,3%)
  • Zysk netto: 73 miliony euro (Q2 2016: 57 milionów euro) 
  • Przepływ wolnych środków pieniężnych: -27 milionów euro (Q2 2016: 60 milionów euro)

Najważniejsze informacje z połowy 2017 r.

  • Sprzedaż na poziomie 3,389 miliona euro, ze spadkiem sprzedaży porównywalnej o 1,3%
  • Wzrost sprzedaży produktów LED o 17%, do poziomu 62% całości sprzedaży (H1 2016: 52%)
  • Zysk EBITA wyniósł 317 milionów euro (H1 2016: 282 miliony euro)
  • Marża EBITA na poziomie 9,4% (H1 2016: 8,2%)
  • Zysk netto: 134 miliony euro (H1 2016: 71 milionów euro)
  • Przepływ wolnych środków pieniężnych: -26 milionów euro (H1 2016: -18 milionów euro)

 

Prognozy

Firma jest na dobrej drodze do dalszej poprawy naszej marży EBITA o 50-100 punktów bazowych w skali roku, nie licząc zysków z nieruchomości na poziomie 15 milionów euro w drugim kwartale, oraz do utrzymania stabilnego przepływu wolnych środków pieniężnych. Działa jednak ostrożnie w związku z niepewnością w światowej gospodarce, jest jednak przekonana, że w ciągu tego roku wróci do pozytywnych wyników wzrostu sprzedaży w porównaniu z okresem poprzednim.